Friday, October 5, 2012

Kayıt Günlüğü 02

25 Eylul

Müzik Evi bugün coşuyor. Gidenler gelenler, bir sürü müzisyenler. Dışarıda avluda yeni hasır sandalyelerimiz var. Artık bildigin çayhane :) Biz kayıttayız. Açık kayıt gibi oldu. Isteyen içeri gelip dinliyor, çıkıyor. Kapımız herkese açık. 

Your star ve Kimbilir? arka arkaya kaydedildi ve bitti. Bugün çabuk ilerliyoruz. Herkes dinlenmiş. Arada şöyle şeyler oluyor kayıtlar dinlenirken :) 


Arkasından Kırmızı Şapka'yı kaydettik Ediz ile. Demirhan dinlendi birazcık. Her şey yolunda gitti. Ediz perküsyonları da kaydetti üstüne. 


Fotograf: Beril Yarkin
Şimdi sıra hazırlanmış loop uzerine Fruitful kaydetmeye geldi. Sözlerini Ayşe Ayaşlı'nın yazdığı, benim içime dışıma dokunan bir parça oldu bu. Denedik. I-ıh. Memnun değiliz. Bir şeyler daha olabilir. Ama ne? Henüz bilmiyorum? Düşünüyorum. Derken Cengiz Baysal geldi. Cengiz gelince muhabbet oldu tabii. Gülüşmeler, kaynaşmalar... Seda uğradı bir ara, Beril geldi resim çekti. Aile ortamı ve rahatlık. Dışarısı  hala müzisyen ve muhabbet kaynıyor! Duyan gelmiş gibi bir durum var.

Ediz gitti, Cengiz kuruldu. Cengiz'le provalı olduğumuz Senden Başka ve Sadece parcalarını hızla kaydettik. Sonra bir Fruitful da onunla kaydettik. Uğraştırdı bizi hain parça! Sonra dedik gecenin bir yarısı fırsat bu fırsat biraz takılalım. Kafa göz yaralım. Çok güzel oldu, hem rahatladık, hem de güzel bir kapışma kaydettik. Kullanır miyim? Kullanırım. Ama nasıl olacağı sürpriz olsun. 

Bir de anneannemin bu albüm için vasiyeti var. Şiir kitaplarından bir şiir seçeceğim şarkı yapmak için. Hastanede rica etmişti yapar mısın diye, gitmeden bir süre önce. Başımın gözümün üstüne...
Fotograf, Beril Yarkin. Soldan saga: Demirhan Baylan, Cengiz Baysal, ben ve Berk Kula.

Parçaların üzerine yaylı ve nefesli gurup aranjmanları eklenecekleri var. Daha Cenk Erdoğan gelip 3 parçaya Gitar çalacak. Iki parça daha var benim sadece çalıp söyleyeceğim. Onlar için Piyano bekliyorum. Olacak bu iş. O stüdyoya Piyano da girecek :) 

Bu hayatımdaki kendi adima 6. albüm kayıdım. Bir de arada Berlin'deki kayıtlar var daha ortalığa çıkmayı bekleyen. Güzel bir işe başladık. Hayatımda ilk defa prodüktörlüğünü bile kendim yapıyorum bir albümümün. Kayıt esnasında zor oldu aynı zamanda dış kulak olmak. Ama süper deneyimdi. Bundan sonrasi süs püs. Fantazi. Harika bir süreç ve henüz daha yeni başlıyor...

p.s. Pek caz albumu beklentisine girmemek de fayda var ;)

No comments: